Kampania powstała po to, by uzmysłowić widzom i widzkom jak ważne jest wyłączenie telefonów w teatrze i nie korzystanie z nich podczas spektakli. Akcja ma zwrócić uwagę na niekorzystny wpływ dźwięków z widowni i świateł ekranów telefonów na aktorów oraz na publiczność.
Niestety, pomimo próśb o wyłączenie telefonów podczas przedstawienia, słychać, że się odzywają, często kilkukrotnie podczas wieczoru. Ludzie nagminnie zapominają o wyłączeniu telefonów, które podczas przerwy włączą, bo korzystanie z nich jest już wpisane w nasze funkcjonowanie. Aktor na scenie jest organizmem „podłączonym do wysokiego napięcia”, więc widzi i słyszy wszystko z potrójną mocą
Michał Żebrowski, aktor
Doświadczenie spektaklu teatralnego angażuje mózg i wywołuje swoisty spektakl procesów umożliwiających przeżycie sztuki na żywo, a mówiąc prościej – sprawia, że czujemy przyjemność 🧠 Widz i aktor porozumiewają się na płaszczyźnie empatii, metafor, alegorii, dowolności interpretacji i współdzielonych doświadczeń. Zarówno nadawca (aktor) jak i odbiorca treści (widz) budują relację, która o ile jest niezakłócona, prowadzi do tzw. katharsis, czyli wywołania stanu emocjonalnego a następnie oczyszczenia z niego, sycąc widza ulgą i satysfakcjonującym doznaniem estetyczno-emocjonalnym
Andrzej Silczuk, doktor psychiatrii.