Polski rynek eventowy nie zwalnia tempa – w 2024 roku liczba wydarzeń wzrosła o blisko 1/3, a eBilet połączył fanów z niezapomnianymi emocjami, sprzedając 3,7 miliona biletów. Sprzedaż nadal rośnie w solidnym tempie, osiągając wynik bliski 5% rok do roku. To imponujące, biorąc pod uwagę porównanie do roku startów tras stadionowych Dawida Podsiadło i Taylor Swift. Jednocześnie wyhamowanie wzrostu cen biletów z 10% w 2023 do 4% mogło pozytywnie wpłynąć na zaangażowanie klientów – jeden z nich dokonał aż 97 transakcji w ciągu 12 miesięcy
– mówi Bartek Troński, wiceprezes eBilet.
Polacy wiedzą, co dobre - trendujący artyści
Jakie wydarzenia wybieraliśmy w 2024?
Zmieniają się preferencje koncertowe
Festiwale (+32%) odbudowują pozycję po trudnym budżetowo 2023 roku. Za nimi utrzymuje się POP. Rock (+42%), a także heavy metal (+107%) z imponującym wzrostem sprzedaży biletów pokazują, że koncerty z mocnym brzmieniem cieszą się rosnącą liczbą fanów. Dominuje także hip-hop z ogromnym, prawie trzykrotnym, wzrostem zainteresowania wśród publiczności
- podkreśla Jakub Jasiński, prezes eBilet.
Co przyniesie 2025?
W ubiegłym roku na PGE Narodowym zorganizowano 32 wydarzenia całostadionowe, to o 2 więcej niż w 2023 i aż o 11 więcej niż w 2022 roku. Goście imprez - a w 2024 było ich niemal 1,2 miliona - coraz częściej deklarują chęć uczestnictwa w czymś wielkim, spektakularnym, wręcz unikatowym. W ostatnich latach na PGE Narodowym widoczne to było choćby podczas koncertów takich gwiazd jak Taylor Swift czy Beyonce, której show przyćmiewało w niektórych momentach aspekt muzyczny wydarzenia. Podczas koncertu The Weeknd cała scenografia wyglądała niczym wyjęta z kasowego, amerykańskiego filmu
- mówi Adam Soroko, Członek Zarządu PL.2012+, operatora PGE Narodowego.