To były intensywne dwa tygodnie! Byliśmy na ILMC 37 w Londynie – mnóstwo inspiracji i gorących tematów! Zajęliśmy pierwsze miejsce w raporcie SEO w e-commerce 2025. Zaraz potem Oscary® przykuły uwagę całego świata, a emocje wokół nagród wciąż nie opadły. A żeby było jeszcze ciekawiej – Fyre Festival wraca… choć nigdy się nie odbył! 😳
CM.com przejął GUTS Tickets, aby przyspieszyć rozwój technologii blockchain w branży biletowej. Holenderskie GUTS, założone w 2016 roku, sprzedało miliony biletów lokalnie, ale miało trudności z globalną ekspansją. Dzięki transakcji CM.com przejmie zarządzanie firmą, a jej założyciele skupią się na rozwoju projektu OPEN – systemu, który umożliwia sprzedaż biletów opartych na blockchainie oraz zdecentralizowane finansowanie wydarzeń. [Dowiedz się więcej]
T-Mobile wprowadza nową platformę komunikacyjną #BurzymyBariery, której ambasadorem został Dawid Podsiadło. Kampania to efekt repozycjonowania marki, która chce przełamywać bariery komunikacyjne i łączyć ludzi. [Dowiedz się więcej]
Według najnowszego raportu SEO w e-commerce 2025 [by Elephate] eBilet zajął 1. miejsce w kategorii Sztuka, rozrywka i prezenty oraz 61. pozycję wśród 5 000 analizowanych serwisów w Polsce! Nasz szacowany ruch organiczny [1 474 661] jest niemal trzykrotnie większy niż kolejnego serwisu w analizowanej kategorii. Co więcej – konkurencyjne bileterie razem wzięte osiągają zaledwie 60% ruchu eBilet! [Dowiedz się więcej]

Musical Wicked zatriumfował na Oscarach i zmierza do Warszawy. Film zdobył statuetki za Najlepsze Kostiumy (Paul Tazewell) i Najlepszą Scenografię (Nathan Crowley, Lee Sandales). Już w kwietniu polska adaptacja tego hitu trafi na scenę Teatru Muzycznego Roma w Warszawie. Poznaj innych laureatów: [Dowiedz się więcej]
Zobacz skrót z gali:
Lady Gaga wystąpi 3 maja na słynnej plaży Copacabana w Rio de Janeiro. Wydarzenie będzie otwarte dla publiczności i transmitowane na żywo w brazylijskiej telewizji. Koncert zainauguruje nową inicjatywę Todo Mundo no Rio, której celem jest promowanie kultury w Rio. [Dowiedz się więcej]
Kontrowersyjny Fyre Festival powraca! Jego twórca, Billy McFarland, zapowiedział drugą edycję wydarzenia, które odbędzie się w dniach 30 maja – 2 czerwca na Isla Mujeres w Meksyku. Do sprzedaży trafiło 2 000 biletów, w cenach od 1 400 do 1,1 mln dolarów. McFarland, skazany wcześniej za oszustwo związane z pierwszą edycją festiwalu w 2017 roku, twierdzi, że tym razem „wszystko jest przemyślane”. [Dowiedz się więcej]
A jeśli nie znasz historii Fyre Festival, polecamy dokument na Netflix [Zobacz zwiastun]
SeatGeek ogłosił 15%-ową redukcję zatrudnienia, obejmującą m.in. zespoły w Nowym Jorku i Berlinie. Zwolnienia, które dotknęły inżynierów oprogramowania i specjalistów UX, zostały ogłoszone nagle. Firma, współpracująca z Liverpool FC, Manchesterem City i Dallas Cowboys, nadal obsługuje sprzedaż biletów na wydarzenia sportowe i koncerty, w tym Beyoncé i Kendricka Lamara. [Dowiedz się więcej]
Live Nation Entertainment zakończyło 2024 rok z przychodami na poziomie 23,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu do poprzedniego roku. Zysk operacyjny Live Nation wyniósł 824,5 mln dolarów, a liczba uczestników wydarzeń urosła do 151 mln, głównie dzięki wzrostowi frekwencji w arenach i amfiteatrach. Firma planuje oddadanie 20 dużych obiektów do 2026 roku, w tym stadionów w Bogocie i Toronto. LN potwierdza również rozmowy z Spotify, Apple i Amazonem na temat sprzedaży biletów w ramach nowych modeli subskrypcji. [Dowiedz się więcej]
Anyma (znany z pierwszej rezydentury muzyki tanecznej w Sphere) i Mrak przenoszą swoją markę Afterlife do Mexico City i Barcelony, organizując dwudniowe festiwale w maju i czerwcu. [Dowiedz się więcej]
E-muzyka uruchomiła Buzzinn, nowy dział kreatywny łączący marki z twórcami internetowymi i muzycznymi. Oprócz kampanii digitalowych realizuje niestandardowe projekty, takie jak jingle reklamowe czy sponsoring artystów. Współpracuje m.in. z Adidas, L’Oréal i T-Mobile, a jako partner YouTube wspiera influencerów i monetyzuje treści. Buzzinn to część E-muzyka S.A., należącej do grupy Empik. [Dowiedz się więcej]
Stan brytyjskich aren w 2025 roku 🎤🏟️
- 📌 Boom stadionowy vs. arena – Czy rosnąca liczba koncertów stadionowych osłabia rynek aren? Promotorzy twierdzą, że obie przestrzenie mogą współistnieć.
- 📌 Rekordowy rok dla aren – Sprzedaż biletów w Aberdeen’s P&J Live wzrosła o 31%, OVO Arena Wembley i Utilita Arena Newcastle prognozują kolejne świetne 12 miesięcy.
- 📌 Wysokie koszty i podatki – Rosnące koszty produkcji i propozycja podwyżki stawek biznesowych budzą obawy. W 2023 roku brytyjskie areny wygenerowały 100 mln funtów VAT.
- 📌 Wsparcie dla sektora grassroots – Rozważana jest opłata od biletów stadionowych i arenowych na rzecz mniejszych lokali. A zwycęzcy tegorocznej gali BRITs wezwali do ochrony niezależnych scen muzycznych w Wielkiej Brytanii. [Dowiedz się więcej]
- 📌 Zmiany w preferencjach fanów – Rośnie popularność K-Popu, a publiczność oczekuje bardziej angażujących doświadczeń koncertowych. [Dowiedz się więcej]
Akcje CTS Eventim po raz pierwszy przekroczyły 105 EUR, osiągając szczyt 105,90 EUR, po ogłoszeniu rekordowych wyników za 2024 rok.📊 Przychody wzrosły o 19,1% do 2,8 mld EUR, a zysk EBITDA o 21,9% do 542,2 mln EUR. Segment ticketingu zanotował wzrost o 22,7%, a live entertainment o 17,6%. [Dowiedz się więcej]
Austriacki promotor Barracuda Music i rumuńska firma Events ogłosiły strategiczne partnerstwo, Barracuda & Events – wspólne przedsięwzięcie mające na celu rozwój branży koncertowej w Rumunii i Bułgarii. Nowa spółka, połączy lokalne doświadczenie Events z globalnym zasięgiem Barracuda Music, przyciągając największe gwiazdy i podnosząc standardy wydarzeń w regionie. [Dowiedz się więcej]
Obejrzyj najnowszy odcinek WhatTheFun!